Media społecznościowe pozwalają wam na budowanie naokoło swojej firmy społeczności. nie musi to być koniecznie społeczność związana z waszą firmą. Grupa na facebooku dotycząca zainteresowania, które jest związane z waszymi produktami lub usługą pozwala na promocję swojej marki. Media społecznościowe koncentrują w sobie czynnik ludzi internetu przez co nie można ich poddać łatwej analizie przez maszyny. To właśnie czynnik ludzki pozwala wam na wybicie się przed innych dzięki innowacyjnej reklami i ciekawym postom.
Media społecznościowe – budowa społeczności
Tak jak już napisaliśmy najważniejsze dla marki jest zbudowanie społeczności osób, które mogą być naszymi potencjalnymi klientami. To właśnie ta społeczność stanie się waszą reklamą. jeśli wasz produkt lub usługa są dobre i zadowalające dla konsumentów, to oni staną się ambasadorami waszej marki. Nawet 1000 wyświetleń na facebooku lub google nie zastąpi paru poleceń. Polecenia te potrafią zachować się jak kula śniegowa i przyprowadzić do was grono wiernych odbiorców. Dbaj o kontakt z klientem ponieważ to on powoduje, że ludzie wracają po więcej.
Media społecznościowe – reklama w celu pozyskania społeczności
Jedną ze strategii jakie umożliwia facebook jest reklamowanie swojego profilu w celu pozyskania większej ilości obserwujących. Dzięki temu macie możliwość bezpośredniego zaangażowania odbiorców w interakcję z wami na waszej stronie. Nie próbujcie im z miejsca czegoś sprzedać. Sama ich obecność i interakcja są wartościowe. Najpierw zadbaj o relację a potem klienci przyjdą do was sami.
Media społecznościowe – reklama produktu
Ze względu na duże możliwości określania docelowego grona odbiorców twojej reklamy możesz w bardzo łatwy sposób sprzedawać swój produkt bezpośrednio na platformie. Nie chodzi tutaj tylko o Facebook, ale też o youtube, instagram i snapchat. Umieszczając reklamę produktu możesz liczyć na bezpośrednie zaangażowanie i zakup w ramach udostępnionej aplikacji. Zastanów się jak reklamować swój produkt aby był on interesujący dla odbiorcy i zakończył się transakcją zakupu. Tutaj wszystko zależy od twojej kreatywności i tego jaki relacje zbudowałeś ze swoimi odbiorcami.